Carte despre Rockers, cel mai reprezentativ film al culturii reggae
Situat în scena reggae de la sfârșitul anilor '70 în Jamaica, filmul Rockers a obținut statutul de cult instant atât în rândul melomanilor, cât și al cineaștilor.
Regizorul filmului, Ted Bafaloukos, a primit numeroase laude pentru film, dar faptul că a fost și un scriitor fin și fotograf sub acoperire este adesea trecut cu vederea. În 2005, la scurt timp înainte să moară, Bafaloukos a scris această autobiografie, care a rămas vie și nepublicată până în prezent.
Dincolo de fascinanta poveste a lui Bafaloukos despre cum a făcut filmul Rockers, cartea de față prezintă povestea unui imigrant grec, provenit dintr-o familie de marinari și care se mută în New York și ajunge într-un timp relativ scurt să se învârtă în aceleași cercuri cu nume ca The Velvet Underground, Robert Frank, Jessica Lange sau Philippe Petit.
Bafaloukos s-a îndrăgostit de reggae când era încă underground în New York. Experiențele sale din oraș l-au determinat în cele din urmă să filmeze Rockers.
Experiențele intense ale regizorului în Jamaica și New York între 1975 și 1978 au făcut și esența filmului. Împușcături la primul său concert reggae din Brooklyn, arestarea bizară pentru suspiciunea că ar fi agent CIA și multe altele.
Cartea include o colecție de fotografii realizate în timpul scrierii și producției filmului, care îi dau viață, redând cu fidelitate persoanele, stilurile și locațiile în culori vii, care respiră.
Luate împreună, textul și imaginile din Rockers vor crea o nouă perspective asupra unei epoci esențiale din istoria muzicii reggae. Recomandat chiar și celor mai experimentați amatori de reggae.
Cartea costă 65 $ și poate fi cumpărată de aici.
„Mi-a plăcut la nebunie Rockers! Gregory Isaacs, Big Youth, Jacob Miller cu Inner Circle, Robbie și desigur Horsemouth sunt toți acolo. Și nu oricând, ci în 1979: un an foarte bun pentru reggae și dub”, spune Hernan „Don Camel” Sforzini (producător, percuționist și promoter Afro Records și Serious Reggae) într-un interviu luat de Andrei Bucureci anul trecut.