Tot ce trebuie să știi despre conferința Mastering the Music Business 2019
Feed/Culture

Tot ce trebuie să știi despre conferința Mastering the Music Business 2019

Mastering the Music Business

În perioada 20-22 martie a avut loc Mastering the Music Business, prima conferință din România dedicată industriei muzicale, bifând cu această ocazie cea de-a treia ediție. Relatează Delia Ilisei.

Evenimentul a avut loc la Hotelul Caro din București și s-a bucurat de prezența unui public foarte numeros, alcătuit din activiști în domeniu și persoane de interes atât din România, cât și din străinătate.

Cu un profil de showcase festival, structura conferinței a adresat punctual fiecare domeniu de interes al industriei și nevoile fiecărei categorii de participanți.

Ediția de anul acesta a oferit informații valoroase, indiferent că vorbim despre know-how, networking, sesiuni Q&A sau tips & tricks. Au participat artiști independenți (DJ sau producători) din toate genurile muzicale, agenți și manageri de artiști (agenții de booking sau impresariere), tour manageri, stage manageri, promoteri (organizatori de evenimente – de la petreceri private până la festivaluri de amploare), case de producție și agenți PR.

Primele două zile ale evenimentului au fost alocate activităților de tip conferință (studii de caz, interviuri, prezentări, paneluri de discuții și sesiuni speciale) și s-au încheiat cu concerte și reprezentații live susținute de către 22 de artiști români și străini. Pentru cea de-a treia zi au fost programate workshop-uri tematice.

Gândit până în cel mai mic detaliu, programul conferinței (8 ore/zi) a fost divizat în prezentări, seminarii, interviuri sau studii de caz relevante pentru fiecare categorie de participanți. Multe intervale orare au oferit în paralel alternative, astfel încât publicul să aibă la dispoziție o serie de opțiuni din punct de vedere tematic.

Sesiunile din cadrul conferinței s-au ținut în limba română sau în limba engleză, oferind participanților căști pentru traducere după caz. Componenta de networking a fost una dintre cele mai apreciate și valorificate elemente din cadrul evenimentului.

Mastering the Music Business 2019 a inclus 99 de speakeri, persoane de interes din industria muzicală românească dar și cea din plan european, care au oferit informații din domeniile lor de activitate.

Am putut asculta și am avut ocazia de a cunoaște reprezentanți ai caselor de producție, artiști din zona live, DJ, producători, agenți PR, manageri de eveniment, organizatori de festival, manageri de artiști, CEOs, copyrighteri și mulți alții.

Lista completă a speakerilor prezenți în cadrul acestei ediții poate fi consultată aici.

Programul evenimentului a inclus studii de caz din industria muzicală, interviuri (cu Zoli Toth, Moonlight Breakfast, Kees van Veidjen, Karpov Not Kasparov, Scott Cohen și alții), paneluri de discuții cu diferite teme (femeile în muzică, DJing, muzică pentru filme și teatru, rolul publisherului și multe altele), prezentări, sesiuni speciale, workshop-uri (YouTube pentru artiști, drepturi de autor, monetizare pe YouTube, compoziție muzicală, legislație și fiscalitate, compoziție în limba engleză, relația dintre artist și casa de discuri și multe altele).

Următoarea ediție Mastering the Music Business (MMB 2020) are loc în perioada 18-20 martie.