Deutsche Telekom - erleben was verbindet
Electronic Beats Romania
Club Berghain

Senatul Germaniei a decis: techno e muzică, iar DJ-ul e muzician

Asta reduce impozitul pe spectacole de la 19% la 7%.

Curtea Fiscală Federală a decis că rata redusă a impozitului pe vânzări se aplică și cluburilor de noapte. În scopuri fiscale, acestea trebuie tratate ca niște concerte; astfel, cluburile pot să plătească acum doar 7% impozit pe vânzările de bilete, nu 19%.

Curtea Fiscală Federală (BFH) a decis în favoarea cluburilor în două hotărâri care au fost publicate recent. Evenimentele techno și house pot fi, prin urmare, să fie consideate „concerte sau spectacole comparabile cu cele ale artiștilor muzicieni”. Într-unul dintre cazuri a fost vorba despre club Berghain din Berlin, în celălalt despre un eveniment din Saxonia.

Astfel, pentru ca un eveniment să fie declarat concert nu trebuie să existe instrumentiști sau cântăreți pe scenă, ci trebuie ca muzica să reprezinte scopul real al evenimentului din punctul de vedere al unui „vizitator mediu”. Altfel ar fi vorba despre dans și petreceri și ar fi datorată taxa totală pe vânzări. Pe de altă parte, nu contează dacă – la fel ca în cazurile hotărâte – venitul la bar depășește taxele de intrare. Ceea ce contează e dacă publicul a venit pentru muzică.

Pick up-urile, console de mixat și CD playerele pot fi considerate, de asemenea, instrumente, cel puțin dacă sunt „utilizate pentru a interpreta piesa muzicală și nu doar pentru a reda un sunete din alte părți”. Judecătorii au decis, în ambele cazuri: „DJ-ii nu doar mixează piese din alte surse, ci și interpretează propriile creații muzicale, folosind instrumente în sens mai larg pentru a crea secvențe de sunete cu propriul lor caracter”.

Astfel, Curtea Federală pentru Finanțe afirmă: „Techno este muzică, iar DJ-ul este muzician”. Astfel, în Germania, chiar dacă aceste cerințe trebuie verificate de la caz la caz, majoritatea cluburilor ar trebui să poată beneficia acum de aplicarea cotei mai mici de impozitare.

*credite foto: Simon Tartarotti 

Published October 30, 2020.