Electronic Beats Romania
Discogs

Discogs a împlinit 20 de ani

Discogs înseamnă comunitate. E ca un Wikipedia pe muzică.

Cel mai important agregator de muzică din lume a împlinit recent 20 de ani.

„Pe 1 noiembrie, Discogs împlinește 20 de ani. Am început acest proiect ca pe un hobby, pentru a permite oamenilor să editeze discografii și să creeze un catalog definitiv de muzică înregistrată. Nu știam că se va ajunge până aici! Pe atunci, scopul era doar catalogarea muzicii electronice, dar pe baza feedback-ului primit, am început să permitem hip-hop-ul, apoi rock-ul, jazz-ul, apoi totul”, spune Kevin Lewandowski, fondator și CEO al Discogs într-o postare recentă pe blogul lor.

La început, Discogs.com era un site simplu, pe care gaseai informatii destul de detaliate și concise despre un album sau un EP, o compilație, un artist, o trupă sau o casă de discuri. În ultimii ani, Discogs a devenit un adevărat fenomen online, întrucât baza de date a utilizatorilor a crescut exponențial, ajungând în 2018 la 10 milioane de release-uri indexate.

În 2020, Discogs are 13 milioane de release-uri indexate, 8 milioane de useri, 7 milioane de artiști și 1,5 milioane de label-uri.

Discogs a devenit în timp și cel mai important magazin online de muzică. Aici găsești orice, în materie de muzică lansată în format fizic (discuri de vinil, casete sau CD-uri). Indiferent cât de puține copii a lansat un record label, indiferent cât de rar este un vinil, dacă îți e menit să îl găsești pe internet, pe Discogs ai cele mai mari șanse, grație și unui sistem de a intra în contact cu vânzătorul bine pus la punct. Așa că atunci când ți s-a pus pata pe un disc dar ai rămas fără resurse, nu uita că întotdeauna rămâne discogs.

Programatorul Kevin Lewandowski este „capul răutăților”. Originar din Portland, Kevin a devenit pasionat de muzică electronică în facultate, urmând ca la absolvire să își facă un cadou la care majoritatea aspiranților în Djing visează: două platane și un mixer.

Întrucât lucrurile valoroase necesită timp, o viziune pe termen lung și efort constant, Discogs nu a fost planificat pentru primii ani să fie altceva decât o bază de date cu informații strict despre muzică electronică. „Am avut ideea Discogs-ului în 1998 sau 99. Pe vremea aia ma ocupam de un site cu discografiile lui Ed Rush & Optical, însă totul era muncă manuală”, spune Kevin într-un interviu pentru Resident Advisor. A fost inspirat de Open Directory Project și Slashdot, și a încercat să aplice asta pe discografii, lucru care i-a ieșit cu succes, dacă privim evoluția impresionantă de care Discogs se bucură an după an.

„După câteva luni de muncă noaptea și în weekenduri, în noiembrie 2000 am lansat Discogs, însă într-o formă simplă. A început să crească destul de repede”. Asta pentru că site-ul a fost și este în continuare susținut de către contribuitori și useri vechi; unii din ei au peste 15 ani de când sunt membri Discogs.

De pildă, muzica românească pe care o găsești pe Discogs e indexată în totalitate de către câțiva useri veterani – precum glass, ViOREX sau Lektronikumuz – care încă din 2004 contribuie cu mii de release-uri la uriașa bază de date a Discogs.

În trecut, ca și acum, conținutul era uploadat de către utilizatori, iar câțiva moderatori verificau corectitudinea informațiilor. Astfel, orice artist sau trupă, patron de casă de discuri sau promoter putea să încarce detalii privind un material discografic sau informații despre un proiect muzical, artist sau trupă.

Site-ul a devenit un instrument nelipsit din degetele bloggerilor și jurnaliștilor de specialitate, ale DJ-ilor și producătorilor, și, firește, ale fanilor. „A luat foc” cu adevărat atunci când a deschis piața, sau „marketplace”-ul prin care fiecare utilizator își poate vinde propria muzică și poate cumpăra muzică de la alții, fie în format vinil, casetă sau cd. Procedura prin care poți deveni un seller sau buyer este simplă, iar fiecare user face tranzacțiile pe propria răspundere. Există însă sisteme de evaluare atât ale vânzătorilor, cât și ale cumpărătorilor, astfel încât procesul de a căuta prin crate-urile din marketplace să fie foarte transparent.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Discogs este unic în ceea ce privește faptul că asociază un sistem de catalogare cuprinzător pentru o caracteristică de piață, și că fiecare pagină este special adaptată pentru a se potrivi versiunilor din diferite țări și ediții speciale limitate. Cumpărătorii pot fi astfel siguri că produsul ajunge la ei. Vânzătorul plătește un comision de 6% din prețul total cu care a fost vândut un produs.

Iată cum au arătat primii 15 ani de existență.

YouTube

By loading the video, you agree to YouTube’s privacy policy.
Learn more

Load video

Recent, Discogs a realizat un timeline cu momentele cheie din istoria primelor două decenii de activitate. La mulți ani!

Sursa: Discogs.com
Sursa: Discogs.com

Published November 04, 2020.