Electronic Beats Romania
Black to Techno

Filmul Black To Techno e un tribut adus scenei techno din Detroit

Noul documentar de 20 de minute „Black to Techno” este un instantaneu uimitor al scenei techno din Detroit, ce revendică originile sufletului inovator al genului.

Regizat de regizorul britanic Jenn Nkiru, filmul a fost comandat de Frieze și Gucci în cadrul seriei lor Second Summer Of Love. De la cultura underground din New York până la apariția acid house-ului  britanic în anii ’80, filmele le oferă regizorilor licența artistică pentru a spune poveștile diferitelor scene muzicale care au aprins revoluția socială și culturală din întreaga lume înainte de sfârșitul secolului.

Povestit de muzicianul beatjazz Onyx Ashanti, filmul evocă o imagine unică a industriei auto periculoase a orașului Detroit (numit și Motor City) și „ce înseamnă să fii în ton cu mașina”. Filmul prezintă, de asemenea, trei perspective feminine din Detroit – Stacy Hale, Minx și DJ Holographic – care mixează într-o fabrică auto, înconjurate de pachete de materii prime.

Aducând un omagiu legendelor din Detroit, cum ar fi Juan Atkins, J Dilla, Underground Resistance, Electrifying Mojo, Drexciya și multe altele, filmul călătorește între Detroit și Berlin pentru a arăta cum noul sound al Motor City a avut un impact major asupra culturii germane de la finalul Războiului Rece.

This element will show content from various video platforms.
If you load this Content, you accept cookies from external Media.

Load content

În timpul nașterii genului de la sfârșitul anilor 1980 și începutul anilor 1990, rata șomajului în Detroit atingea cote alarmante, după descentralizarea fabricilor de automobile din suburbiile orașului, în perioada postbelică. În oraș aveau loc adesea acte de violență, manifestate cel mai des în strânsă legătură cu dependența de heroină și cocaină.

Pe măsură ce muzica house și techno au migrat de-a lungul Atlanticului la mijlocul anilor ’80, ajungând în Marea Britanie, Germania și, în cele din urmă propagându-se în îndepărtările Ucrainei și Poloniei, variantele sale regionale europene s-au dezis repede de etosul original al genului, și anume acela de sublimare prin artă a traumelor colective ale comunităților persoanelor de culoare. Asta nu înseamnă că sunetele perseverente ale rave-ului nu au rezonat inițial cu aceste comunități europene.