Cel puțin patru motive să mergi la festivalul Fall In Love

Cel puțin patru motive să mergi la festivalul Fall In Love

Autor TEB Team
Palatul Mogoșoaia

Probabil că ai aflat deja marea veste, dar în cazul în care ai aprins televizorul mai târziu, trebuie să-ți rezervi ultimul weekend din luna august pentru un eveniment cu totul și cu totul special: prima ediție a festivalului Fall In Love – la Palatul Mogoșoaia – în cadrul căruia avem propria scenă de muzică electronică.

Noul festival Fall In Love respiră diversitate culturală și aduce un strop de culoare, energie pozitivă și dinamism pe scena muzicală locală. Timp de două zile și nopți (sâmbătă, 31 august și duminică, 1 septembrie), artiști și trupe dintr-un spectru larg al muzicii electronice – atât din prezent, cât și din viitor – o să se perinde pe cele două scene ale festivalului, din care una este prezentată de către Telekom Electronic Beats.

🆕Fresh news: daily schedule for Fall in Love Festival 2019.See you soon.

Gepostet von Fall In Love am Mittwoch, 21. August 2019

Încarcă-ți bateriile și fii gata pentru un val de muzică bună livrată de unii din cei mai titrați DJi din spațiul techno/house contemporan, pe care o să-i cunoaștem mai bine în cele ce urmează.

Uită de nostalgia provocată de sfârșitul verii și sărbătorește sosirea toamnei în cel mai bun mod posibil: la Fall In Love, alături de gașca de prieteni.

Iată cel puțin patru motive pentru care nu ai niciun motiv să ratezi ultimul weekend al verii, la Fall In Love.

Scena Telekom Electronic Beats
Scena Telekom Electronic Beats

Detroit, Manchester, Berlin – o selecție fină de artiști străini 

Diversitatea a fost unul din cuvintele cheie și considerentele esențiale după care ne-am ghidat atunci când am creat line up-ul scenei Telekom Electronic Beats din cadrul Fall In Love.

De-a lungul a două zile și nopți, se vor perinda pe la scena noastră unii din cei mai talentați artiști (DJ, producători, remixeri, manageri de case de discuri) de pe scena techno/house internațională.

Alex Smith aka Omar S este unul din cele mai concludente exemple atunci când vine vorba despre lipsa compromisurilor în muzica electronică. Brut, nefiltrat și absolut unic; cam așa se poate descrie stilul muzical și personalitatea artistului originar din Detroit. Omar S este unul din cei mai interesanți producători de techno a tuturor timpurilor continuând tradiția „Motor City” a unor artiști precum Moodymann, Carl Craig sau Theo Parrish. Super producătorul, angajat și al uzinei Ford din Detroit, este, de asemenea, un tip dintr-o bucată, folosește fuck ca semn de punctuație și nu este prea conectat la artiștii de minimal house. Cu toate astea, acest lucru nu i-a oprit pe cei de la Fabric să-l invite să le facă un mix pentru seria lor celebră și nici pe criticii muzicali să-i elogieze toate cele cinci albume.

Kenny Larkin este un adevărat veteran techno. Pentru majoritatea fanilor de muzică electronică, DJ-ul, originar din Detroit, este un artist care nu are nevoie de nicio introducere. De-a lungul carierei sale impresionante de 27 de ani, Kenny a creat, probabil, unele dintre cele mai atemporale și inovatoare producții techno elaborate vreodată, avându-i ca sursă de inspirație pe Derrick May și Juan Atkins. Sub deviza „calitate, nu cantitate”, Kenny a contribuit la istoria muzicii electronice cu o colecție impresionantă de remixuri precum  „Share My Life”, „We Shall Overcome”, „Integration” și altele.

Artist internațional, producător, compozitor, DJ, autor și regizor, Lil Louis este creditat ca fiind părintele fondator al muzicii house. În anii ’80 Lil Louis găzduia cele mai populare petreceri de muzică house din Chicago. Mai tărziu, în 1987 lansează una dintre cele mai importante piese house ale tuturor timpurilor: „French Kiss”. Imediat după apariție această îl propulseză pe primul loc în topurile de gen, înregistrând o vânzare de peste 6 milioane de exemplare și titlul de cea mai vândută piesă de muzică house. Urmează alt album „Two Sides To Every Story” și hit-uri precum: „I Called You”, „Blackout”, „Journey with the Lonely” (Gold), „Club Lonely” și „Saved My Life.”

Apropierea de muzică a lui Idriss D s-a întâmplat încă de la vârsta de 14 ani când și-a cumpărat primul platan și a început să-și dezvolte latura artistică influențat de bunul lui prieten Nadir. După ce s-a mutat în Italia a început să mixeze alături de cele mai cunoscute nume din industrie în locații precum: Space Ibiza, Echoes, Cocoricò, Red Zone, Amnesia Milano și Pacha ca parte din conceptul Cadenza Vagabundos.  În afară de activitatea de DJ, Idriss conduce unele dintre cele mai cunoscute label-uri din lume: Memento, Aloe și Db Artists Musique.

Ambiq, adică triada Max Loderbauer, Samuel Rohrer și Claudio Puntin, este un proiect muzical care nu încetează să-și surprindă fanii prin inovațiile electro-acustice, rezultat al includerii în piesele lor a celor mai noi descoperiri în materie de sunet și tehnologie. Îndelung aplaudate, creațiile grupul sunt primite cu recenzii pozitive de critica de specialitate, fiind descrise drept: „aducând mereu la lumină combinații neașteptate”. „Acest trio surprinde mereu prin compoziții care depășesc subtil granițele stilurilor muzicale și transmit o energie deosebită, ca cea simțită într-un vis, care se transformă constant, ritmic, organic. Sound-ul adus de Ambiq pare că e construit permanent, echilibrat, în fața audienței, sunând magic și profund precum sunetul stalagmitelor dintr-o formațiune enigmatică”, spunea Ulrich Steinmetzger. Samuel Rohrer este un maestru al sunetului, cunoscut pentru faptul că navighează cu o eleganță deosebită între timpi și contratimpi și că extinde cu ingeniozitate ritmurile muzicale, ducând audiența într-o călătorie prin diferite stiluri, un drum mereu inedit și plin de emoție. Toate acestea, dublate de ritmurile percuției perfect sincronizate cu aranjamentul sonor, unite într-o construcție care pur și simplu fascinează audiența prin energie și carismă. Claudio Puntin este cunoscut în comunitatea artistică internațională pentru sound-urile sale smooth și datorită activității și producțiilor sale din zona filmului, audio-dramei sau teatrului. Puntin reușește mereu să impresioneze audiența în aparițiile live cu suprapuneri de layer-e sonore și tonuri, cu modul său de gândire spațială a sunetului și cu volatilitatea și subtilitatea armoniilor aduse pe scenă, toate asezonate de tonuri de clarinet (familie de instrumente la care cântă).

Andrey Pushkarev continuă să zgâlțâie podelele cu o combinație de cunoștințe muzicale profunde, profesionalism unic și o colecție de vinil meticulos adunată. Gustul său rafinat, tehnica ascuțită și natura fără compromisuri i-au câștigat un mare respect și admirație și s-a impus drept un promotor angajat al muzicii de calitate. Farmecul subtil al mixurilor sale încurajează un spațiu reflectorizant; un sunet care se concentrează pe crearea stărilor de spirit, subliniind în același timp aspectul uman al muzicii.

Barnt este un cunoscut artist german și DJ, treime a Magazine și parte a Cómeme. A înființat label-ul Magazine alături de Crato și Jens-Uwe Beyer în 2010. Este membru în colectivele Cologne Tape, Magazine și Zeit 2, dar și o figură importantă în muzica label-ului din Koln. EP-ul său de debut „What Is A Number, That A Man May Know It?” pe Magazine a devenit imediat un clasic Modern Kosmische în 2010, fiind susținut de Daphni, Four Tet, Dixon, Optimo, Tale Of Us și alții. Succesul exploziv solo a lui Barnt l-a încurajat să lanseze Geffen, inclus pe legendarul EP Cómeme „The Power of Now”. Aflat la vârful multor clasamente de final de an, piesa a ajuns pe locul 14 în top 50 din 2012 al Resident Advisor. Recunoașterea talentului său e dovedită și de recenziile entuziaste primite din partea criticii de specialitate: „[Barnt] este probabil unul dintre cele mai mari talente pe care le avem aici în Germania”, spunea Innervision. „Noul disc Barnt este cu usurință cel mai nebun track dance pe care mi-a fost dat să îl ascult, va determina isterii la volum maxim”, a declarat pe twitter Chris Duckenfield de la Swag. „Poate suna hipnotic, însă odată ce ascultați Tunsten, veți fi de acord cu el”, spunea Philipp Sherburne în Spin, 2013.

Burnt Friedman este unul dintre numele sonore ale scenei muzicale germane și unul dintre cei mai longevivi ariști, care încântă publicul de aproape 40 de ani. Absolvent al Academiei de Arte din Cologne, Friedman a început să-și publice compozițiile muzicale, împreună cu producțiile de studio în 1979, atrăgând rapid atenția scenei electronice germane și a altor artiști cu care a încheiat colaborări valoroase, nume precum: Jaki Liebezeit, Hayden Chisholm, Root70, Mark Ernestus, Steve Jansen sau David Sylvian. Spre exemplu, cu Jaki Liebezeit (fost toboșar în trupa CAN și inclus de Spin magazine din SUA în „TOP 5 cei mai buni toboșari de muzică alternativă din lume” a dezvoltat o colaborare care datează deja de 13 ani și prin care au venit mereu cu inovații la nivel acustic în zona muzicii electronice. Lucrările lui Friedman au atras, de-a lungul bogatei cariere, recenzii foarte bune din partea unor publicații muzicale cunoscute la nivel internațional – de la The Wire, Mixmag sau Uncut în Marea Britanie, la Exclaim magazine în Canada și până la The All Music Guide și Big Shot magazine din SUA. Spre exemplu, Data Transmission (Marea Britanie) i-a descris cel mai recent album, realizat împreună cu Jaki Liebezeit, ca „fiind destinat să atingă succesul și să genereze un cult”, în timp ce The Arts Desk a inclus acest material în categoria „Album Of The Week”.

Christopher Ledger este un artist multidisciplinar german, despre care se spune că dă viață unei muzici care are o aură mistică. Că lucrările sale includ o multitudine de detalii ambientale combinate mereu într-o compoziție inedită, experimentală. Faima internațională i-a fost adusă de binecunoscutul album „Lost with K”, care a generat laude datorită inovațiilor aduse la nivelul sunetului și a îmbinării meșteșugite a elementelor emoționale cu precizia și rigorile tehnice. Compozițiile sale fascinează mereu prin prin trecerile fluide de la abordările experimentale la sunetele acustice și la interpretările ce stau sub semnul muzicii electronice, rezultat al aprofundării constante a cercetărilor sale în domeniul teoriei și compoziției muzicale.

Claro Intelecto este un proiect artistic care aduce în fața publicului imagini în mișcare, compoziții grafice și muzicale, toate reunite într-o creație integrată, multidisciplinară. Muzicianul din spatele acestui Claro Intelecto a făcut cunoștință în copilărie cu sintetizatoarele și are la activ numeroase experimente muzicale realizate înaintea „erei descărcării de software”. Exercițiul artistic s-a dovedit a fi folositor, ducând la apariția a numeroase lucrări cunoscute, precum EP-ul „Peace of Mind”, albumul „Metanarrative” și la rafinarea unui stil definit ca îmbinare între o direcție dub-house cuprinsă într-un cadru tehno.

Pe lângă scena Telekom Electronic Beats, participanții de la Fall In Love se pot bucura de muzica lui Liam Gallagher, Disclosure (dj set), Underworld, Kaiser Chiefs, De la Soul, Kovacs, Soundopamine, Karpov Not Kasparov și mulți alții.

Susține scena locală de muzică electronică

Pe lângă diversitate muzicală, atunci când am clădit line up-ul scenei Telekom Electronic Beats din cadrul Fall In Love, am încercat să acordăm o atenție sporită scenei locale de muzică electronică și unora dintre cei mai proeminenți actori care fac parte din aceasta. Vorbim aici atât de nume consacrate, precum și debutanți sau artiști aflați la început de drum ale căror eforturi merită să fie susținute.

Astfel, programul muzical al scenei noastre este completat de o serie de artiști români reprezentativi în peisajul local de muzică electronică, dar care totodată reprezintă România la nivel internațional cu succes: Ada Kaleh, Borusiade, Corp. showcase (Admina, Chlorys și Cosima), Cosmin TRG, Dragutesku, EllieN, Faster, Jay Bliss, JB, Khidja, Kosmogonik (live) și Paul Popa.

Pe numele adevărat Iulian Cuculea, Ada Kaleh face muzică electronică de dans de peste douăzeci de ani. De-a lungul timpului a experimentat cu mai mulți subgenuri muzicale, de la trance la progressive trance, house, micro-house și minimal. Este proprietarul labelului Ada Kaleh Romania și a lansat de-a lungul timpului la mai multe case de discuri importante, între care R&S Records. Techno și minimal sunt ingredientele principale în creațiile lui, însă printre ele își fac loc mai multe influențe și elemente din natură, totul pentru a da un sentiment organic în piesele sale, creând astfel un soundscape imersiv. 10 release-uri poartă numele Ada Kaleh iar printre cele mai interesante se numără: Devotare / Diafan, Introspecție, Zâna Zorilor sau Dene Descris. Pentru coperțile discurilor sale, Ada Kaleh lucrează cu artiști autohtoni precum Anita Frâncu sau Horațiu Lazăr.

Miruna Boruzescu pune muzică sub numele Borusiade de mai bine de zece ani, fiind probabil una din puținele (dacă nu singurele) prezențe feminine din undergroundul bucureștean alternativ de acum un deceniu. Între timp, scena locală a muzicii electronice a evoluat și a avut parte de mai multe transformări. Deși balanța între bărbați și femei care operează în domeniu nu este încă echilibrată, pare că trendul este ascendent și optimist. Cu un album de debut lansat la Cómeme în acest an (intitulat A Body) și o serie de EP-uri apărute la casele de discuri Correspondant, Cómeme, Cititrax (subdivizia Minimal Wave a Veronicăi Vasicka) și mai recent la Unterton (sublabel al Ostgut Ton), Borusiade este zilele acestea mai activă ca niciodată. În paralel cu producția muzicală, Borusiade are o viață activă ca DJ, călătorind aproape în fiecare weekend cu gig-uri la festivaluri de renume sau în cluburi intime. Simțul muzical dezvoltat, urechea fină și gustul pentru tot tipul de sunete ce reîntregesc universuri sonore diferite i-au conferit Mirunei un veritabil statut de selector muzical și DJ pe care trebuie să-l asculți ori de câte ori ai ocazia.

Pentru cine a deschis mai târziu televizorul sau a fost absent din cluburile din București în ultimii 3 ani, platforma Corp. (care le include pe Admina, Chlorys și Cosima) este una dintre cele mai fresh apariții de pe scena muzicii electronice alternative românești. Nu e chiar necesar să te muți în Berlin încă – deși pare greu de crezut, chiar avem și noi o scenă muzicală electronică alternativă în București. „Corp. a pornit ca reacție la contextul local și de la o nevoie de apartenență. A început cam acum un an. Inițial am denumit-o platformă, dar apoi am realizat că a luat forma unei comunități; în jurul nostru s-a născut o altă comunitate mai densă, formată din prietenii noștri. A luat forma unei comunități queer, fiind răspunsul, dar și consecința unei „scene” destul de divizate. Nu ne-am propus să promovăm un sound anume, suntem foarte deschise oricărui tip de muzică și, mai ales, atente la contextul în care au apărut acestea, printre care și muzica de club, care este prin definiție queer”, spune Chlorys în cadrul unui interviu pe care ni l-a acordat (împreună cu Admina) anul trecut.

Cosmin TRG este probabil unul din cei mai versatili producători români de muzică electronică din toate timpurile, iar nenumăratele lui permutări, transformări și abordări de noi sunete și direcții muzicale confirmă pe deplin acest lucru. Interesul pentru tot ce e nou, inovator și cu substanță din punct de vedere muzical l-au făcut pe Cosmin să treacă de-a lungul timpului – cu cea mai mare ușurință, lejeritate și naturalețe – de la drum and bass la dubstep, apoi la house și ulterior la techno, ambient și experimental.

În urmă cu câțiva ani, Dragut Adrian aka Dragutesku s-a alăturat scenei underground de muzică electronică. Este încă o piesă esențială a armoniosului puzzle al muzicii românești, ale cărui abilități nu rămân niciodată înlănțuite, dar se manifestă fără încetare. Oriunde performează, Dragutesku reușește să creeze o atmosferă unică, ce te face să dansezi ca niciodată. Și la fel cum pantofii tăi de dans nu se vor opri niciodată, Dragutesku este de asemenea de neoprit, lansând deja un număr impresionant de discuri.

EllieN activează ca DJ din 2005, combinând o varietate de stiluri care au fost influențate mai mult sau mai puțin de dispozițiile și emoțiile pe care dorea să le transmită la acea vreme. Având o abordare diversă, EllieN a devenit DJ-ul invitat al multor evenimente din toată țara și gazda posturilor și cluburilor de radio locale. Stilul ei de viață creativ se reflectă foarte bine în muzică și reflectă o varietate de genuri muzicale, de la house clasic la techno și acid.

Faster a început în producția de muzică pentru hip-hop underground culture încă de la vârsta de 16 ani. În scurt timp, a descoperit muzica electronică, iar în doar câteva luni de învățare a tehnicilor de mixat, ajunge să fie invitat la multe petreceri de muzică house din România.

Pe numele său adevărat Iulian Cazan, Jay Bliss mixează și face muzică electronică de aproape două decenii. A debutat cu o serie de release-uri sub pseudonimul Hermannstadt Collective (proiect colaborativ alături de Toygun și Mihai Popoviciu), iar la scurt timp au urmat release-uri individuale la case de discuri precum Smoke City Music (un sublabel al Hudd Traxx), All Inn Black (divizia labelului All Inn Records), Initials și 20:20 Vision. În 2013 și-a fondat propria casă de discuri, Stomping Grounds, iar câțiva ani mai târziu a lansat și sublabelul Vade Mecum, gândit ca o platformă mai dinamică. Deși Stomping Grounds a intrat într-o pauză discografică de aproximativ doi ani (ultimul release este Vrăjitorul din Orz, propriul album de debut al lui Jay Bliss), în următoarele câteva luni va fi lansat aici un disc VA (various artists), ce include piese de la Tommy Vicari jnr, Discret Popescu, Stav, Dragoș Ilici și Jay Bliss. Interesul lui Jay Bliss pentru dub techno datează de mulți ani și s-a manifestat din ce în ce mai pregnant de-a lungul timpului în diversele gig-uri pe care le-a avut.

Alexandru Drăgănescu aka JB este unul din cei mai vechi colecționari de discuri din România, din vremuri când discurile erau mult mai greu de găsit decât astăzi. Originar din Brașov, JB a fost prezent pe scena clubbing de la noi încă de la început, asistând și trecând cam prin toate transformările care au avut loc în ultimele două decenii. Ca DJ, a experimentat de-a lungul timpului cu toate genurile și subgenurile muzicii electronice, de la funk la disco și de la house la techno.

De pe cealaltă parte a baricadei acestei curioase fascinații pentru Romanian sound, Khidja (Andrei Rusu și Florentin Tudor) sunt, probabil, printre cei mai proeminenți, prolifici și talentați artiști români de muzică electronică. De-a lungul anilor, Khidja au explorat și s-au aventurat cu naturalețe în tot felul de zone și direcții muzicale, iar ascensiunea lor a început să capete un ecou internațional din ce în ce mai puternic în ultimii ani. Programul încărcat de gig-uri îi găsește lunar pe undeva printr-un colț îndepărtat de lume. Cu zeci de discuri lansate la case de discuri notabile (între care Malka Tuti, Hivern Discs și recent DFA Records) și gig-uri în cadrul unor festivaluri foarte mari (precum Dekmantel sau Primavera Sound) dar și nopți intime în cluburi din toată lumea (de la Tokio la Tel Aviv și Berlin), Khidja sunt astăzi mai activi ca niciodată.

Kosmogonik este un proiect muzical recent, realizat de către Filipp împreună cu ardb (de la Lisière Collectif). Sub proiectul Kosmogonik, Filip și ardb încearcă în mod constant să găsească teritorii sonice neexplorate în scena subterană a Bucureștiului, care va face ascultătorul să călătorească în timp până la nașterea universului.

Dacă ai ajuns la un party la care pune Paul Popa, poți să te consideri norocos, căci cu siguranță vei dansa, indiferent de contextul, ora sau locul în care te afli. Fie că mixează house, techno, electro sau orice hibrizi din același film sau din împrejurimi, Paul Popa înțelege repede dinamica unui party din perspectiva unui DJ și este capabil să aducă un strop de culoare și groove oriunde. Paul nu a apărut din neant, iar succesul lui nu a venit peste noapte. A fost nevoie de multă muncă, o metamorfozare completă dintr-un alias mai vechi (Snygg), câțiva ani petrecuți prin Bristol și o revenire în forță în București, cu un sound matur și o viziune concretă asupra a ceea ce vrea să facă. Și el, la fel ca și alți actori de pe scena românească, este unul din DJii care împing sound-ul electro (mai clasic sau mai contemporan) în prezent, către noi audiențe, conferindu-i o nouă dimensiune, fără să cadă în capcana accesării vreunei nostalgii nouăzeciste. Unul din cele mai recente proiecte de-ale lui este Varme, propriul label și brand de petreceri.

Versatilitatea muzicală a lui Rhadoo transpare și prin cele câteva aliasuri folosite pentru a lansa release-uri. A format Arpiar alături de Petre Inspirescu și Raresh și a făcut crowd-uri prin toate colțurile lumii electronice să piardă noțiunea timpului pe ringul de dans. Radu Bogdan Cilincă aka Rhadoo este, în mod cert, unul dintre artiștii care au contribuit consistent – și inevitabil – la definirea unei noi generații de DJi români, și mai ales la definirea acestui Romanian sound (sau techno/micro-house cu specific românesc, extrem de popular în țară și dincolo de granițe).

O locație de poveste: Palatul Mogoșoaia

Se știe deja că o vizită la Palatul Mogosoaia e o alegere foarte inspirată dacă vrei să evadezi din jungla urbană a Bucureștiului. Întregul parc al palatului i-a inspirat pe mulți cineaști de-a lungul timpului, întrucât din momentul în care pășești pe acest domeniu, simți cum te întorci în timp. Palatul este într-o stare foarte bună, recondiționat și îngrijit așa cum ar trebui să fie toate clădirile – monument. Sunt doar 15 kilometri din București până la Palatul Brâncovenesc din comuna Mogoșoaia, județul Ilfov, pe care poți sa-i parcurgi foarte ușor, chiar dacă nu ai mașină.

Palatul Mogoșoaia a fost în posesia familiei Brâncoveanu timp de aproximativ 119 de ani, trecând apoi în proprietatea familiei Bibescu. Palatul a fost construit până în 1702 de către Constantin Brâncoveanu în stil brâncovenesc. Lucrarea a fost terminată în ziua de 20 septembrie 1702, conform pisaniei de pe latura de răsărit a palatului. Data începerii construcției nu este cunoscută, dar se știe că Brâncoveanu a început să cumpere pământ în zonă din 1681. În prezent, Palatul Mogoșoaia adăpostește Muzeul de Artă Brâncovenească și este un important punct de atracție turistică.

Foto: Gaspar Serrano
Foto: Gaspar Serrano

O plimbare cu bicla până la festival

Nu trebuie să-ți mai spunem nou că pentru un stil de viață sănătos e bine să faci mișcare zilnic, oricât de des se poate. Așa că ce zici de o tură până la Palatul Mogoșoaia cu bicicleta? Am pregătit un rastel generos care te așteaptă la intrare în aria festivalului, plus câteva surprize puse la cale împreună cu cei de la Bicicletele Pegas.

Experții în pedalat spune că nu ai cum să faci mai mult de 45 de minute (maxim o oră) din centrul Bucureștiului și până la festival. Așa că lasă deoparte timiditatea, sparge barierele prejudecăților și hai la festival.

Prețul unui abonament este de 179 de lei și poate fi cumpărat în avans de pe bilete.ro.