Electronic Beats Romania
Rominimal

Trei organizatori de petreceri din Iași activi pe scena Rominimal

Industria muzicii electronice românești se află în plină ascensiune, iar asta nu mai prezintă de mult un caracter de noutate sau surpriză pentru nimeni.

Suntem martorii unei evoluții istorice a trei subgenuri (house, minimal și techno), care în contextul dictat de către teritorialitatea și cultura țării noastre, au fuzionat în prea binecunoscutul curent Rominimal.

Nu putem estima dacă această evoluție și-a atins deja apogeul sau dacă dimpotrivă, viitorul ne va purta pe culmi nebănuite. Ceea ce putem totuși afirma este că nivelul actual și-a rezervat locul meritat în filele istoriei. Iar impactul său este resimțit la nivel mondial în toate activitățile industriei muzicale.

În încercarea de a analiza scena locală, se poate constata că și Moldova are un aport important asupra ei. La urma urmei, artiști precum Raresh, Rhadoo, Barac, Dubtil și o mulțime de alți inovatori cheie și nume grele ale industriei muzicale românești, vin din Moldova. Toate acestea în timp ce Bucovina încă pare un teren virgin.

Bucureștiul a fost dintotdeauna cel mai notabil punct de pe harta muzicală, din motive lesne de înțeles. Astfel, a ajuns să dicteze întreg pulsul pieței: cele mai multe cluburi, cei mai mulți artiști, cele mai multe agenții și evenimente, cea mai vie reprezentare a clubbing-ului și o viață de noapte veridică. Pe scurt, o adevărată oază a culturii și a manifestării trend-ului în toate formele lui, un incubator pentru întreaga scenă clubbing.

În schimb, capitala Moldovei, Iași, deși a avut parte de o lungă perioadă de glorie back in the days, a intrat într-o fază de stagnare, odată cu valul de închidere a cluburilor și locațiilor neconforme ca rezultat al episodului Colectiv. Astfel, situația a fost mai mulți ani la rând caracterizată prin organizarea câtorva evenimente insulare, ce au avut loc doar de câteva ori pe an.

Din fericire, începând cu anul 2017, lucrurile s-au pus din nou în mișcare și Iașiul și-a reamintit treptat esența petrecerilor. Iar valul de artiști autohtoni sau rezidenți din Iași (Cosmjn, Iuly.B și Haokah) confirmă acest lucru. Aceste tinere talente se bucură de o amplă promovare și susținere din partea celor mai mari artiști români și nu numai.

În prezent, scena locală din Iași este cât se poate de atractivă. E susținută de cel puțin trei brand-uri de party (Dubla, Lunar și MaiVenim), precum și o mulțime de alte evenimente independente. Concurența, în mod normal, este un indice pozitiv al calității existente pe orice piață și un prevestitor al progresului, iar cele trei serii de petreceri din Iași validează această teorie în mod constant, în cadrul fiecărui eveniment.

Pentru o aprofundare detaliată și pentru a cunoaște mai bine aceste serii de petreceri, istoria, misiunea și viziunea lor (dar și planurile de viitor), am stat de vorbă cu reprezentanții Dubla, Lunar și MaiVenim.

Ne propunem să realizăm o simbioză pefectă între elementele care definesc o petrecere reușită: atmosferă, aprofundare muzicală și diversitate.

Dubla

Când și cum a luat naștere brandul Dubla?

Primul eveniment marca Dubla a avut loc în septembrie 2016, când am petrecut alături de Barac, Gescu, Cosmjn și Boddo. A fost un eveniment de proporții, menit să ne reflecte pasiunea, dar și know-how-ul existent și să comunice publicului intențiile noastre de a revitaliza scena din Iași și nu numai.

Chiar de la începuturi, obiectivul nostru principal a fost crearea unui brand solid dedicat muzicii electronice, care să vină în întâmpinarea unei nevoi reale și proeminente la acea vreme: lipsa sau insuficiența din plan regional a petrecerilor de profil.

Echipa Dubla este alcătuită din oameni faini, care au avut dintotdeauna tangențe cu industra și care se distrează la multe petreceri din țară. Avem prieteni peste tot, iar petrecerile sunt un prilej ideal de revedere și conectare.

Care erau obiectivele voastre la momentul respectiv și în ce măsură s-au realizat de-a lungul timpului?

Avem o experiență de aproape 15 ani în organizarea de evenimente, așa că a fost oarecum simplu să stabilim o misiune de brand precisă, autentică și valabilă pe termen lung: ne-am dorit un brand de evenimente cu caracter repetitiv și frecvență lunară, care să aducă în fața publicului artiști români consacrați, dar și nume sonore din plan internațional. În același timp, ne-am propus promovarea continuă a tinerelor talente și a artiștilor locali, astfel încât să funcționăm ca o rampă de lansare pentru aceștia și să creăm un cadru favorabil dezvoltării lor.

La momentul actual, ne bucură nespus că Dubla a ajuns un brand cunoscut chiar și în plan internațional și că prin organizarea evenimentelor ne-am îndeplinit toate obiectivele propuse. Am reușit să oferim publicului o serie de petreceri în care distracția ocupă un loc aparte, într-un cadru foarte prietenos, alături de nume importante din industrie, multe dintre acestea fiind aduse în premieră în Iași.

Ce anume vă definește brandul în prezent?

Evenimentele noastre oglindesc personalitatea echipei, motiv pentru care reușim de fiecare dată să oferim publicului prezent o atmosferă călduroasă și lipsită de inhibiție. Pe lângă o echipă foarte prietenoasă și devotată, promptă în comunicare și deschisă către nou, brandul Dubla a mizat chiar de la început pe o strategie de educare a publicului, pentru a deschide orizonturile muzicale ale cunoscătorilor și adepților curentului, motiv pentru care structura evenimentelor noastre a rămas neschimbată. Line-up-ul evenimentelor de obicei este alcătuit dintr-un artist autohton sau aflat la începutul carierei muzicale, alături de un DJ român consacrat și un artist străin.

Ne propunem astfel să realizăm o simbioză pefectă între elementele care definesc o petrecere reușită: atmosferă, aprofundare muzicală și diversitate.

Care este viziunea voastră asupra scenei actuale din regiune, dar și din plan național?

Ceea ce se întâmplă în prezent și nivelul la care a ajuns scena românească este copleșitor și nu cred că ne poate contrazice cineva. Ne bucură de asemenea să putem afirma același lucru și pentru scena regională, respectiv cea locală. S-au schimbat multe în ultimii 2 – 3 ani, într-o perioadă relativ scurtă, iar Iașiul se poate mândri în prezent cu un număr generos de petreceri și evenimente dedicate.

În același timp, suntem conștienți că mereu e loc de mai bine, motiv pentru care încercăm să ne aducem o contribuție tot mai semnificativă în evoluția scenei locale.

Cum arată calendarul vostru pe 2019?

Am început noul an destul de conștiincioși și am stabilit deja toate evenimentele până în luna iunie, însă le vom anunța la momentul potrivit. Vă putem da totuși un indiciu: surprizele se vor ține lanț și sperăm ca așteptările publicului să fie depășite de fiecare dată.

La finalul anului trecut, am demarat un nou proiect, Dubla Agency și am înființat o agenție de booking pentru artiști, care la momentul actual îi reprezintă cu mândrie pe Iuly.B, Cosmjn, Haokah, Kosta, Brad, Buniku’ și Corvin.

Următorul eveniment Dubla are loc pe 16 februarie, cu Petre Inspirescu, Tulbure și Cosmjn.

Lunar este cu și despre oameni. Oameni faini, foarte open, cu personalitate și diversitate.

Lunar

Când și cum a luat naștere brandul Lunar?

Lunar a prins noi rădăcini în septembrie, venind cu un fresh start pentru tot ceea ce făcuse până în acel moment. Ne place să credem că a luat naștere prin pasiunea comună împărtășită atât de echipă, cât și de oamenii noștri faini care ne trec pragul la petreceri.

Care erau obiectivele voastre la momentul respectiv și în ce măsură s-au realizat de-a lungul timpului?

Scopul nostru principal este acela de a oferi oamenilor exact ceea ce ne dorim și noi. Din acest scop, înrădăcinat în pasiune și cu o echipă motivată, au luat naștere toate obiectivele. Putem spune, cu bucurie, că ne-am depășit toate așteptările pe care le-am stabilit la început, iar acest lucru ne-a motivat să stabilim obiective și mai mari pentru următoarea perioadă. Scopul este și va rămâne mereu același. Unde-i pasiune (…și multă muncă) restul vine de la sine.

Ce anume considerați că vă definește brandul în prezent?

Lunar este cu și despre oameni. Oameni faini, foarte open, cu multă “personalitate și diversitate”, cum ne place nouă să spunem, care ne surprind întotdeauna cu atitudinea și energia pe care ne-o transmit.

De aceea menținem o comunicare constantă, primind feedback după fiecare eveniment, pe care îl luăm în calcul și îl implementăm sub toate aspectele.

-Lunar Series- conturează noi povești la fiecare eveniment și duce experiențele și așteptările la un alt nivel, dar publicul este cel care scrie poveștile și le însuflețește, noi doar le dăm viață.

Care este viziunea voastră asupra scenei actuale din regiune, dar și din plan național?

Lucrurile sunt din ce în ce mai promițătoare, atât la nivelul petrecerilor, cât și la nivelul noilor artiști ce iau cu asalt scena. Noi susținem tinerii talentați cât de mult putem și o facem cu mare entuziasm.

Participăm cu drag la evenimente în țară și putem spune că suntem mai mult decât bucuroși de oamenii pe care îi întâlnim, care își păstrează întotdeauna aceleași vibe-uri faine, dar cumva totul e din ce în ce mai fresh!

Cum arată calendarul vostru pe 2019?

Pentru 2019 am pregătit foarte multe surprize, ținând cont de dorințele publicului nostru. După cum am menționat, Lunar este cu și despre oameni. Ținem cont de toate părerile și solicitările. Am ridicat așteptările, suntem gata să le depășim! Stay tuned!

Scena actuală din Iași este absolut superbă, poate una dintre cele mai bune din țară.

MaiVenim

Când și cum a luat naștere brandul MaiVenim?

Brandul MaiVenim a luat naștere în luna februarie a anului trecut și a debutat cu primul eveniment pe 3 martie. Totul a fost spontan, la o cafea, și a pornit dintr-o pasiune foarte mare pentru curentul minimal, combinată cu dorința de a face ceva nou și deosebit.

Care erau obiectivele voastre la momentul respectiv și în ce măsură s-au realizat de-a lungul timpului?

Obiective nu am avut, cel puțin nu de la început. Ne-am propus inițial să facem un eveniment fain, la care lumea să se distreze, iar noi să ne simțim bine. În urma feedback-ului pozitiv primit de la public, ne-am auto motivat și ne-am propus să ridicăm puțin ștacheta, la nivelul evenimentelor deja existente în orașul nostru.

Ce anume considerați că vă definește brandul în prezent?

Am plecat de la început cu o mentalitate bine stabilită, și anume să oferim publicului momente frumoase, iar noi, organizatorii, împreună cu artiștii cu care colaborăm, să oferim un spectacol memorabil de fiecare dată. Facem asta din plăcere și din iubire față de muzică.

Elemente unice pe plan local nu știu sigur dacă avem, însă avem câteva direcții pe care le păstrăm la fiecare eveniment. Încercăm să aducem la fiecare eveniment un artist care nu a fost foarte des în Iași, spre deloc, precum Hostox, Illan Nicciani, Nikizi, Soll, Bryz și neapărat să promovăm de fiecare dată cel puțin un artist local.

Care este viziunea voastră asupra scenei actuale din regiune, dar și din plan național? 

Scena actuală din Iași este absolut superbă, poate una dintre cele mai bune din țară. Atât noi, cât și colegii noștri, am dezvoltat o prietenie și o concurență constructivă, ce ne fac sa dăm tot ce e mai bun pentru evenimentele noastre.

Pe plan național nu putem să nu remarcăm avântul pe care îl au atât artiștii, cât și evenimentele autohtone. Asta nu poate decât să mă bucure. Sper să crească puțin în diversitate și abia aștept să văd noi tineri care să se afirme prin muzica lor sau de ce nu, prin evenimente noi.

Cum arată calendarul vostru pe 2019?

Pentru 2019 avem enorm de multe planuri. Dorim să ne extindem exponențial pe toate planurile și încet-încet reușim. Ca un prim spoil, pregătim un eveniment deosebit, pe 31 martie, când va avea loc aniversarea noastră de 1 an de activitate.

Următorul eveniment MaiVenim are loc pe 2 februarie, cu Nu Zău, Ada Kaleh, Lumieux și Steve.

Schimbarea este singura constantă care guvernează atât oamenii, cât și procesele, așa că așteptăm încrezători și plini de nerăbdare să vedem cum evoluează lucrurile.

Published January 18, 2019. Words by Delia Ilisei.