Malonian: influența underground-ului electronic românesc în Germania

Influențele underground-ului electronic românesc se simt în Germania prin labelul Malonian

Influențele underground-ului electronic românesc se simt în Germania prin labelul Malonian
Am discutat cu Hendrik despre prietenia sa cu artiști români, legată pe plajele din Mamaia, la Sunwaves Festival, prietenie materializată în Malonian, label german ce promovează sound-ul house & techno românesc

Dincolo de relațiile economice și comerciale dintre țările europene, există relații culturale, muzica fiind un limbaj universal ce asigură cadrul perfect pentru legarea unor prietenii și colaborări durabile. Iar underground-ul electronic românesc, ferit deocamdată de regulile restrictive impuse în alte țări europene când vine vorba de durata party-urilor sau numărul de decibeli, pare să devină în ultimii ani un teren extrem de fertil pentru astfel de prietenii, musafirii bucurându-se de ospitalitatea legendară a românilor.

Hendrik Wladasch, originar din Germania, a avut primul contact cu soundul [a:pia:r] în legendarul club Robert Johnson, Offenbach. Însă relațiile clădite în urma experiențelor marca Sunwaves l-au determinat să pună bazele label-ului Malonian, o colaborare cu Sebastian Werle și David Nicolas alias Sedee. Cei 2 producători semnează de altfel și release-ul de debut în 2015, cu suportul românului Andrei Ciubuc . A urmat Korsakow – Abduction, EP ce conține 2 edituri surpriză semnate de Raresh sub pseudonimul Benone. Malonian a devenit rapid un promotor al talentelor ascunse în profunzimile underground-ului electronic, fie el din Germania sau din România. Fusal, Cally, Andrei Ciubuc sau Frost sunt printre numele propuse de Malonian, label ce pregătește pentru această toamnă cel de-al 8-lea release.

malonian001

Am stat de vorbă cu Hendrik Wladasch pentru a scoate la lumină cum a ajuns fenomenul electronic din România să genereze pasiuni, comunități și chiar business-uri în Germania, în ciuda istoriei foarte scurte a comunității electronice din România.

TEB: În primul rând: cum ai ajuns să dezvolți această pasiune pentru sound-ul house & techno românesc?

Hendrik Wladasch: Primele contacte cu sound-ul românesc le-am avut la Robert Johnson, Offenbach. Nopțile [a:rpia:r] și Hotel Scandalös mi-au schimbat radical percepțiile muzicale. S-a întâmplat mai ales datorită lui Raresh și Ricardo Villalobos, am participat la multe petreceri memorabile cu cei doi. De-a lungul anilor, am cunoscut personal mai mulți artiști români prin intermediul prietenului meu Oli H, dar cea mai mare influență rămâne Raresh, eroul meu.

 

 

TEB: Cum a fost prima ta experiență Sunwaves?

Hendrik Wladasch: O mare aventură: zbor până la București, apoi un autocar până în Mamaia, totul cu multe emoții pentru că era prima mea excursie în România. Festivalul a fost impresionant, mai ales datorită sistemelor de sunet excelente și a set-urilor cu o durată incredibil de lungă. Întreaga atmosferă Sunwaves a fost cu totul specială. În acei ani străinii puteau fi numărați pe degete și aproape toți se cunoșteau între ei… o atmosferă diferită față de ce se întâmplă acum.

 

malonian002

 

 

TEB: Ce are underground-ul românesc și nu ai găsit nicăieri în lume?

Hendrik Wladasch: Ce-mi place în underground-ul românesc este că lumea vine la petrecere pentru muzică. Am observat de-a lungul anilor că românii sunt mai fini ascultători decât nemții, de exemplu. În general, sunt mai mulți oameni ce împărtășesc aceleași viziuni despre muzică în România decât în Germania. De asemenea, în Germania este aproape imposibil să faci un event outdoor la volumul la care este Sunwaves. Sunt prea multe legi și restricții pentru organizatorii de petreceri. În plus, party-urile din Germania au devenit prea comerciale.

 

malonian003

 

TEB: Cum s-a născut ideea label-ului Malonian?

Hendrik Wladasch: Ideea a apărut la Sunwaves Festival. Momentul decisiv l-a reprezentat prima mea întâlnire cu Sebastian Werle și David Nicolas, amândoi din Mannheim, ce formează Sedee. În jurul celor 2 era un mic grup format din oameni ce arătau aceeași pasiune și dedicare pentru muzică. Atunci am realizat că nu sunt singura persoană din Germania care apreciază ce se întâmplă în underground-ul românesc. Anne B, din Berlin, e parte din acest grup și este cea care creează artwork-ul pentru release-urile Malonian, contribuind din plin la succesul acestui label. Chiar și astăzi ei sunt 3 dintre cei mai buni prieteni de-ai mei. Numele Malonian vine de la piesa Abduction a lui Korsakow, track ce apare pe Malonian002.

 

TEB: Soundul Malonian în câteva cuvinte

Hendrik Wladasch: Malonian are rădăcini în prieteniile româno-germane. Label-ul este expresia dedicării mele pentru muzica aceasta și se adresează oamenilor care împărtășesc această pasiune. Totul este bazat pe prietenie și scopul este să las muzica prietenilor mei și generațiilor următoare. Deciziile legate de următoarele release-uri sunt luate împreună cu Sedee, iar feedback-ul de la cei 2 este foarte important pentru mine.

 

TEB: Ce urmează la Malonian?

Hendrik Wladasch: Următorul release este semnat de Paul Walter din Viena. L-am cunoscut pe Paul la Sunwaves în urmă cu câțiva ani, devenind prieteni. No Boundaries EP [MALONIAN008] va fi lansat în toamna lui 2018 și propune 4 piese speciale, de care sunt extrem de mândru. Iar pentru finalul lui 2018 / începutul lui 2019, pregătim un nou release Sedee.

 

Poți asculta mai jos în premieră un audio preview pentru Paul Walter – Planet Ilum [MALONIAN008], în exclusivitate pentru www.electronicbeats.ro

 

 

 

Citește mai mult: Cum au ajuns australienii să aprecieze sound-ul house & techno made in Romania